zondag 20 mei 2012

These feet are made for walking


Weer een bijzonder weekend. Gisteren werd ik door een hypo gehinderd om op bezoek te gaan bij iemand. Terwijl ik vaak door hypo’s heen gewoon een preek hou – terwijl het zweet langs mijn rug loopt - of een vergadering doorsta. Maar dat is dan al gaande. Dat is iets anders dan nog de auto moeten instappen en naar iemand toerijden en aanhoren en meeleven. Dus ik was er een dag later vandaag aan het eind van de middag en heb een mooie collage gemaakt voor haar van haar overleden moeder. Dat was gisteren – met die hypo – niet gelukt. Maar ook door tijdsdruk vanwege een gepland etentje met dochterlief en vriendin.

Vanmorgen ging alles goed bij een dienst voor jong en oud en met mensen met een verstandelijke beperking in de Taborkerk. Marinus en ik hadden Piet, een  cliënt meegenomen – dat was gezellig! Het ging over wees-zijn na Hemelvaart. Over alleen zijn, heimwee, afscheid nemen. Herkenbaar voor de meesten. In een hemelvaart-weekend waren er toch nog aardig wat mensen. Ik heb lang getwijfeld over een gedicht van Hans Lodeizen waar ik aan moest denken bij de voorbereiding. Het is een echt vijftiger gedicht met veel ruimhartige fantasie, maar het is zo mooi.
Het gaat om iemand die wacht om begeestering en het komt niet. Het eindigt met:

Nu ben je niet gekomen
En zachtjes ga ik dicht.

Ik werkte dat vandaag helemaal niet uit. Ook niet ‘de nacht die groter wordt in mijn hart’,  terwijl dat zomaar had gekund. Ik merk dat ik steeds meer dingen open laat – overlaat aan mensen om zelf in te vullen. Er kwam iemand op jij af die zei: Je verbaast me steeds weer. Mooi is dat.

Ik kreeg positief bericht van Menno Sluijter wat betreft de radioactieve behandeling voor neuropathie.
Moest zo lachen om zijn omschrijving van de behandeling: die is saai! 20 minuten wachten met weinig tot geen resultaat. We zullen zien. Ik doe het voor mijn gezondheid, mijn voetjes.
Ze moeten –graag – nog even blijven. Komende week wordt het druk. Moet er nu nog niet aan denken, maar het komt allemaal goed. Als die voetjes maar blijven doorgaan.


These feet are made for walking and that's just what they'll do .....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten