dinsdag 22 mei 2012

De hitte doorstaan

Nog steeds dinsdag 22 mei. Vanmorgen een vervelende start gehad. 'You know how I feel' was het thema van mijn vorige blog, maar er zijn weinig mensen die het precies mee kunnen voelen: zo hoog zitten en die specifieke diabetes-dorst hebben en moeheid voelen. En natuurlijk valt het uiteindelijk allemaal weer mee. Fles spagroen erdoor gejast en vanmiddag alweer een heuse hypo gehad. Komende vrijdag even in conclaaf met de internist hoe in te spelen op de hitte volgende week als we op orientatie-reis gaan naar Turkije.
Heb vandaag voor beide werkkringen lekker gewerkt, met name vanavond met dalende temperaturen.
Komende dagen zijn er allerlei klussen die puntjes op de i vergen. Ik heb alweer een deadline gemist, maar het komt wel goed, maar het heeft wel allemaal tijd nodig. Sommigen zeggen: tijd is geld, bij mij is tijd energie.

Vandaag was ik o.a. ook in het ziekenhuis om tabletten op te halen voor Jannes die hij slikt tegen overmatige acné. Hij had een afspraak gemist met de dermatoloog en was 'running out of tablets'.
Er lag een vrij dwingend geel memo-post-briefje (hoe heten die dingen) op mijn bureau met:
Vergeet niet Kemperman te bellen, mama. En inderdaad vergat mama dat niet. Zoals ik het telefonisch bracht veroorzaakte het veel hilariteit op de afdeling. Pubers kennen ze daar goed. Maar gelukkig kreeg ik een recept mee voor tabletten en een nieuwe afspraak.

Ben ondertussen druk bezig te denken wat ik voor die reis nodig heb aan attributen. Dat zal deze keer behoorlijk meer zijn dan voorgaande reizen. Een extra pomp, pennen voor als de beide pompen het af laten weten. Extra attributen voor het inbrengen van het materiaal - daar hebben ze een 'ei' voor ontwikkeld o.a., dus moet ik 2 eieren meenemen. Hutkoffertje meenemen maar. Voor de toiletspullen heb ik reis-sets gekocht vandaag, zodat we niet literflacons hoeven mee te zeulen.

Ik wil zo graag voor de reis ook inhoudelijk nog het een en ander lezen. We gaan plekken verkennen die te maken hebben met Johannes en Paulus. Ik kijk erg uit naar Efeze en zeker Patmos.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten