donderdag 24 mei 2012

I hate snails


Ben net terug van een avond ter introductie van een Israël-reis in de Beets. Om voldoende deelnemers te hebben willen we samen met mijn collega Birke Rapp de reis gaan organiseren.
Deze bijeenkomst was heel inspirerend, want een aantal mensen uit de groep was er al eens eerder. Na onze reis naar Turkije gaan Marinus en ik zo'n avond beleggen voor de mensen van de Purmerkerk die interesse getoond hebben.
Vandaag begon ik een beetje te wennen aan het warme weer. De bloeduikers zijn wat aan het schommelen. Kijk je op internet, dan zie je overal waarschuwingen voor hypo's bij warm weer. Bij mij werkt het natuurlijk weer contra, want ik 'kom weer hoog de nacht uit'. Omdat ik ergens las dat door uitdroging bij warm weer hoge bloedsuikers kunnen voorkomen, heb ik maar wat extra water gedronken. Én misschien ben ik te voorzichtig met insuline bij de maaltijden om die vervelende hypo's te voorkomen? Ik wil ook niet nog dikker worden dan ik al ben. Er moet minstens 5 kilo af.
Morgen heb ik een afspraak met de internist, dan is er weer overleg.
Inmiddels ben ik voor de reis diverse dingen aan het inkopen en regelen. Bij de apotheek heb ik vandaag een medicijnen-paspoort gehaald. Het klinkt heel deftig, maar het is gewoon een papiertje met een medicatie-lijst. Ik had nog wat extra makkelijke broeken met elastiek nodig, dus ben even naar de markt op het Buikslotermeerplein gegaan. Erg leuk! Stond ook een groenteboer met hollandse aarbeien, mmmmm! Die verkoopt ook verse kapucijners, vertelde hij me desgevraagd. Vanaf half juni maar weer eens gaan kijken. Komende dagen hoop ik tussen de voorbereidingen voor Pinksteren door ook wat te kunnen doen aan mijn piepkleine groente-kruidentuintje. Ik heb al 2x komkommer en 1x tomaat, 1 laurier, 1 salvia, 1 munt en een paar aardbeitjes. De peterselie is opgegeten door de slakken, dus die moet ik opnieuw plaatsen. Ik wil wat sla planten, bieten, bosui, etc. Moet wel zorgen dat de kinderen de boel water geven als wij weg zijn. Ook het aquarium binnen met de rest van de tuinkruiden.
En de slakken in de gaten houden.... Indiane Jones (Harrison Ford) komt in alle films op zeker moment altijd slangen tegen en mompelt dan: I hate snakes. In mijn geval: I hate snails.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten