zondag 13 mei 2012

Hippie moeder

 

Nog even over moederdag. Mijn dochter Renske heeft een zware dobber aan mij, haar moeder. Ik voldoe niet aan het standaard model. Ze heeft zich daar inmiddels - geloof ik, hoop ik - wel bij neergelegd. Vandaag liet ik haar een oude foto zien. Ik heb die foto altijd een van de mooiste uit mijn collectie beschouwd.
De jurk die ik aan heb, vond ik zoooo prachtig. Wie die foto gemaakt heeft? Geen idee. ‘Mam, je bent een hippie’,  zei Renske.

Misschien dat een uitzending over CCC incorporated onlangs hiermee te maken heeft. Dat waren ook hippies.Ik kwam er achter dat het concert dat ik van hen meemaakte plaats vond op 1 mei 1974. Geweldig vond ik ze. En vooral dat ze allemaal samen woonden in een boerderij in de Peel. Dat wilde ik ook! Geen idee wat je in zo’n commune moet doen. Ik had me voorgenomen me toe te leggen op macramee. Dat zou mijn bijdrage worden aan zo’n gemeenschap.

Hier de foto uit begin jaren 70:



 En in 2006 heb ik op airmiles-punten een vliegles genomen en zag er weer net als een hippie uit:



Arme kinderen van mij – met zo’n hippie moeder en dan nog diabetes ook, waarover in de loop van komende week meer.




1 opmerking: