maandag 30 juli 2012

Boeddha tegen slakken

Vandaag weer begonnen met werken. Dat was even wennen na twee maanden rust, vanwege de hersenschudding en vanwege vakantie. Hoewel ik tussendoor wel wat gedaan heb.
Maar vandaag heb ik aardig wat kunnen doen. Lang niet zoveel als ik wilde, maar zo werkt het al jaren. In ieder geval heb ik mij als eerste voorbereid op de kerkdienst van aanstaande zondag. In navolging van de broer van mijn opa, Leendert van der Meiden - ook dominee - die er als motto op nahield: 'Men hebbe des maandags zijn tekst'.  De teksten heb ik en er ook wat omheen gelezen en over nagedacht. Dus het begin is er.

Over de diabetes wil ik binnenkort wat uitgebreider schrijven. Dat houdt verband met een interessant bezoek afgelopen zaterdag aan een diabetes-arts. Daar kom ik later op terug. In ieder geval waren de bloedsuikers vandaag aardig goed.
Nuchter 9,9, lunch 6,1, middag 4,0 (beetje te laag), diner 5,6 en zojuist 7,9. Ik moet nog veel bijsturen en dat moet ik meer gaan doen via de bolus-wizard.

En dan nog dit: zou het helpen als je een (gekregen) Boeddha-beeld in een klein moestuintje zet dat vergeven is van de slakken? Boeddha als slak-verschrikker? De foto is aardig, hopelijk het resultaat ook.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten