vrijdag 27 juli 2012

Chinees eten en meer

Gisteren lekker makkelijk gedaan wat eten betreft, zoals de hele week al vanwege de hitte. Dit keer namen we van de supermarkt een bakje nasi en een bakje babi pangang. Half uurtje in de oven, salade erbij, mmmm. Ik nam niet al teveel, want ik weet dat Chinees eten zoet is, dus veel koolhydraten bevat. Dus er ging een, voor mijn doen,  pittige hoeveelheid insuline naar binnen: 5,5 KH. Om half negen was de stand 22,7, oeps! Nog eens 3,5 eenheden erin. Na 2 uur nog steeds 16,5, dus nog maar eens  3,5 eenheden. Voor de nacht was het 11,2. Vanmorgen 8,7, dus prima opgelost zo.
Maar het is toch van de zotte dat je voor zo'n hapje Chinees dus 12,5 E insuline moet spuiten! Marinus en ik vonden dit Chinese eten overigens nóg zoeter dan dat van de echte Chinees. Voor dit soort gevallen kun je met de insulinepomp ook een speciaal programma instellen, waarbij de pomp ineens een aantal eenheden geeft en vervolgens extra insuline, over een tijdsduur zo lang je wilt. Dat is handig als je uit eten gaat en over een langere tijd meerdere koolhydraten binnenkrijgt. Ik moet die functie (square-dual) en ook een andere (bolus wizard), die uitrekent wat je nodig hebt, nog uitproberen samen met Belinda. Dat komt allemaal wel. Voor de rest mag ik niet mopperen over de scores. Een gouden medaille win ik er niet mee, maar het is beter dan het ooit was.

PS Gisteren ook 'gefloat' in Koan Float, Amsterdam. Dan mag je gedurende drie kwartier tot een uur drijven in een bak met 800 liter zeer zout water. Het was lekker, maar ik vind een sauna lekkerder. Renske had het op haar 'Bucket-list' staan, een lijstje met dingen die je beslist nog wilt doen voor het eind van je leven. Deze kan ze nu afvinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten