vrijdag 27 april 2012

Thank God it's friday



Geen goeie start vanmorgen, dus de rest van de dag ook pet. Van 16,0 in de ochtend, zakte ik naar 9,5 rond de lunch. Had toen al in de auto sinaasappelsap gedronken omdat ik wat zweterig werd en aansluitend een fruithapje met 1 meneola, 1 banaan en 1 peer, alledrie wogen precies 100 gram dus: 45 koolhydraten. Een aardig aantal bureauklussen gedaan: telefoon, mail, lezen en daarna even slapen, want ik voel me moe. Powernap!



Marinus en ik wilden eigenlijk Chinees eten halen, maar ineens bedacht ik Рop weg naar de winkel voor andere boodschappen Рdat daar meestal veel suiker aan toegevoegd word. Met een bloeduiker van 17 rond 18.00 uur heb ik maar zelf Chinees gekookt, met zilvervliesrijst, sat̩ en knapperige Chinese wokgroenten. Was lekker.

Vanmorgen ontmoette ik bij het bloedprikken voor de trombose een vrouw die sinds een jaar suiker heeft en benieuwd was naar mijn ervaringen met de pomp. We hadden een geanimeerd gesprek. We wisselden mijn weblog-adres uit en haar woonadres, zodat ik dagboek van een diabeet deel 1 kan toesturen. Na het eten zijn Marinus en ik op pad gegaan om foto’s op te halen bij de Hema en daarna het boek even op haar thuisadres af te leveren. Het huis was lastig te bereiken. De tom-tom gaf niet aan dat we om konden rijden en er toch met de auto konden komen. Dus we hebben een aardig eindje over het fietspad gewandeld – errug goed voor de suiker J Die was zojuist 10!

Morgen nog even verder aan het werk, want er zijn afgelopen week een aantal dingen blijven liggen die ik wel voor elkaar wil brengen. Ook zit de 4 mei herdenking in mijn hoofd. Daar zal op den duur vast wel een mooie tekst uitrollen. Maar eerst morgenochtend naar een gemeentelid in het ziekenhuis die geopereerd is aan haar knie. Veel pech gehad, hopelijk wordt het nu beter. Ik zie net een mailtje van haar man binnenkomen, dus gauw lezen!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten