dinsdag 24 april 2012

Oh what a beautiful morning

Wat een prachtige start vanmorgen: 7,8!
Vannacht heb ik niet gemeten. Was maar goed ook. Omdat Marinus zo slecht slaapt de laatste tijd, had ik de wekker van mijn mobiel gezet. Toen die vanmorgen afging, kon ik hem alleen maar tot zwijgen brengen door de telefoon helemaal uit te zetten. Stel je voor als dat 's nachts was gebeurd. Hoe dan ook: ik mag aannemen dat er met deze 7,8 ook een goeie nacht is geweest. Wel weer heftig gedroomd. Over een Kerstviering (notabene!) die door verbouwingsperikelen van de kerk helemaal mis ging. Mies Démoed (onze bloemenkunstenares) liep in het wilde weg kaarsen aan te steken. Chris Démoed (onze organist en manusje van alles) had de microfoon uitgezet en drentelde de hele tijd heen en weer.  Ik stond achter een lullig wankel tafeltje met bloemetjeskleed en probeerde de aandacht vast te houden. De kerkmensen hingen op loungekussens en wankele stoelen. Kortom: het was niks en het werd niks. Langzaam liep de kerk leeg. Als dominee ons niet weet te boeien op deze Kerstmorgen, dan gaan we maar brunchen thuis. Gelijk hadden ze!
Maar nu ben ik weer wakker en heb net de eerste boterham binnen en zit aan de tweede koffie. Hoeveel zal ik bolussen, vroeg ik aan Marinus. Hij had geen idee en mijn pomp is nog te jong (ach gossie) om mij een advies te kunnen geven. Dat kan straks wel. Dan kent hij mijn insuline-gevoeligheid en weet na het inbrengen van de hoeveelheid koolhydraten hoeveel bolus er nodig is. Dat woord bolus vind ik nog steeds afschuwelijk. Dat ze daar nog steeds geen alternatief voor hebben gevonden.
Even opzoeken in wikipedia:
Bolus kan verwijzen naar:
  • Bolus (medicijn), de toediening van een geneesmiddel, bijvoorbeeld middels een injectie of, vooral gebruikt bij dieren, een strooppil of -brok
  • Zeeuwse bolus, een Zeeuws broodje met stroop en kaneel
  • Boles, ook wel bolus genoemd, een joods soort gebak dat in Nederland wordt verkocht
  • Bolus (grondsoort), een fijne, vettige kleiaarde
  • Een drol wordt soms ook bolus genoemd, naar de gelijkenis in vorm.
Precies dat laatste is mijn eerste gedachte altijd bij dat woord. Waarom niet het woord 'gift' (doet misschien teveel denken aan giftig) of 'inbreng' (doet wat soft aan?). Maar eens even over denken.

Vanmiddag moet ik bij de Prinsenstichting een presentatie doen van De Vertrouwenspersoon. Mijn collega Maas Beitler en ik hebben daarvoor een cursus gevolgd bij Bezemer en Kuiper. Erg goed, erg leerzaam en ook erg leuk.
Om in de hele instelling bekendheid te geven, zo was hun advies, moet je jezelf presenteren. Ik heb flink gewerkt aan een mooie powerpoint presentatie met veel plaatjes erbij ter illustratie (ende vermaeck!). Hoop dat het goed gaat met de suiker straks. Scherp in de gaten houden.

Ik was er mooi op tijd, maar had me vergist in de dag. Stond ik daar met ict-er Sammy voor niks!
Nou ja, voor niks: even gepraat met Sammy en hem een tip gegeven voor een persoonlijkheidstest. Hopelijk helpt hem dat iets moois van zijn leven te maken. Daarna nog even bijgepraat met het hoofd ZO van de Prinsenstichting, Martine. Daar kan je altijd zo lekker mee lachen!
En omdat ik dacht wat te veel te stijgen met de bloedsuikers heb ik maar even 2 E toegediend.
Boodschappen gedaan (veel fruit: eet meer Freud, daar blijf je Jung bij), naar huis, even aan de computer en zo meteen eten maken met een waarde van 5,4! Ik merk dat ik erg moet wennen aan die lagere instelling: ben wat zweteriger dan normaal. Maar alla, we gaan ervoor.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten