donderdag 26 april 2012

Tel uw zegeningen


Collega Birke Rapp was er vanmorgen om met ons te overleggen over een reis naar Israël. Als we vanuit de gemeente de Purmer en Zeevang-Oudendijk voldoende mensen bij elkaar krijgen, dan kan die reis volgend jaar doorgaan. Birke is al vaker in Israël geweest en kent de mooie plekken. Al pratend kwamen we een heel eind. Birke werkt het uit, morgen bel ik over de kosten. In mei heeft Birke een bijeenkomst in Beets gepland. Mogelijk kunnen we alle geïnteresseerden uitnodigen. Voor die tijd moet er nog flink gesleuteld worden om een mooi programma tegen een schappelijke prijs aan te kunnen bieden.

’s Middags op verjaarsvisite bij Dini de Boer. Jan en Dini vertrekken volgende week weer voor twee maanden naar Spanje. We gaan ze missen. Daarna voor de tweede keer een presentatie Vertrouwenspersoon in de Prinsenstichting, met dit keer een kleiner groepje en goede respons. Leuk om te doen. Fijn om steeds meer mensen te leren kennen in de Prinsenstichting.

De bloedsuikers houden zich vandaag erg goed. Ik startte met 8,6. Bij de lunch was het 7,7. In de middag ging het toch weer even te laag: 4,0. Maar ondanks 5 druivensuikers, 100 ml smoothie en een blokje boterkoek was het bij het avondeten nog steeds keurig 5.2   Net gemeten om 20.00 uur: 9,5. Deze hele dag dus voor het eerst onder de 10!

Met het eten let ik extra op. Dat betekent dat ik weer ouderwets met een weegschaal in de weer ben. Ooit was dat een brievenweger die ik zelfs meegesleept heb naar Canada. Daar had ik zo’n gedeukt metalen schaaltje bij waar het eten ingeschept kon worden. En om de boter de wegen (notabene!) had ik van mijn vader een klein plastic bakje gekregen van het soort waarin hij altijd verf mengde.

Nu is er een moderne weegschaal die de getallendigitaal haarscherp aangeeft. Als ik dat een tijdje volhou, ken ik de waarden weer uit mijn hoofd. Bovendien moet ik nog steeds een speciale App op mijn telefoon zetten, zodat ik onderweg (straks op vakantie) ook koolhydraten (KH) kan tellen. Tel uw zegeningen, tel ze één voor één.























 

1 opmerking: