zondag 17 juni 2012

Something good

Jaren geleden was ik erg bezig met muziek. Iedere tekst had een speciale betekenis. Ik heb al die nummers verzameld in een bont gevarieerde MP3-lijst. Daar tussenin staat Tim Finn, een Nieuw-Zeelandse schrijver-zanger, die filosofie en politiek studeerde. Dat is te merken aan de inhoud van zijn liedjes, o.a. met Crowded House.
Dit ter inleiding van mijn diabetes-toestand. Want het liedje 'something good' schoot mijn gedachten te binnen deze avond, terwijl het Nederlands elftal zich niet kwalificeerde voor verdere deelname aan het EK 2012.

But something good will come our way
And maybe this good thing's gonna happen today
Something good will come our way
And maybe this good things gonna happen today

'Something good' is gaande in mijn leven sinds ik half april aan de pomp begonnen ben en sinds ik vier dagen geleden de basale eenheden naar eigen inzicht veranderde en instelde en er nog goeie resultaten mee behaal ook! Misschien dat de rust na de hersenschudding er ook aan meewerkt, maar blij ben ik er wel mee.
Vroeger was iedere bloedsuikermeting een grote schrik en diepe teleurstelling.
Tegenwoordig is het het tegenovergestelde: een zo gewenst resultaat en een blij gevoel.

Even wat cijfers ( voor de kenners):
         woensdag     donderdag    vrijdag    zaterdag   zondag
N       6,4               8,4                8,4           9,4           8,7

12      7,4               7,1                6,1           6,0           6,4

18      4,1               3,8                                2,4            4,2

20      13,3            10,3              10,6          7,4            10,3

23       19,6 *        12,2                               12,7          10,5


* Die hoge score is dus te danken aan stress over het voetbal.
Het enige is dat het 's avonds wat hoger uitkomt, zeker ook door de lage scores rond het avondeten.
Ik moet dus 's middags een 'fruithapje' . . .  maar deze cijfers zijn zo ongekend mooi.

Something good will come our way
And maybe this good thing's gonna happen today
Hopen dat dit elke dag mij zo blijft overkomen: something very good!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten