maandag 11 juni 2012

Here we are in the years

What a pity that the people from the city
can't relate to the slower things, that the country brings . . .

zingt Neil Young op zijn eerste album in 1968 in het nummer  'Here we are in the years', een van mijn vele favorieten van Neil. Hieronder de link naar de originele uitvoering.
En 'slower' moet ik het komende tijd doen, sprak de huisarts vanmorgen. Het is toch een flinke hersenschudding en dat betekent: niets moeten doen. Dus vanmorgen voor komende week bijna alles afgezegd, behalve pedicure en bezoek cardioloog.
Ook de preekbeurt in Middelburg heb ik helaas moeten afzeggen, terwijl ik altijd graag voorga in de Koorkerkgemeenschap van (nu nog) Klaas Hendrikse. Jammer, maar de gezondheid gaat voor. En ik merk ook dat ik weinig kan. Het is een wonder dat het de twee dagen na de val goed gegaan is.
Dus nu maar rustig werken aan de bloedsuikers die beter in de pas gaan lopen.
Zondag:   N 13,6  - 12 uur 13,5 - 15 uur 10,2 - 17 uur 8,4 - 20 uur 10,4 - 22 uur 7,3 - 23 uur 6,2,
toch maar 3 toastjes genomen
Maandag: N 12,5 - 12 uur 11,3 - 18 uur 8,3.
Er zit wel een patroon in en dit keer heb ik, met 150 gram  pasta meer insuline toegediend.

Ik kan er niet goed tegen als ik niks mag doen. Als ik niet uitkijk word ik sjaggerijnig.
Maar het moet en er valt vast een mooie les uit te leren. Van één van de reisgenoten kreeg ik een kaart met de tekst: "En uit ervaring zeg ik . . . . . neem de tijd om stil te staan. Je krijgt een lege agenda. Probeer ook daar van te genieten."

Dat ga ik dan maar proberen.




Hier is: "Here we are in the years" van Neil Young:
http://www.youtube.com/embed/_8pfGxdFZYI"

1 opmerking:

  1. Beterschap en succes met niks doen, dat is nog niet zo makkelijk:))) Had ooit een boekje met de titel: Niks helpt. Misschien helpt dat hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen