woensdag 13 juni 2012

Thierry, de slingeraar

Vandaag dacht ik eindelijk een mooie score te behalen met de bloedsuikers.
Ik hoopte onder de 10 te blijven vandaag. Dat moet toch kunnen als je zoveel rust neemt vanwege de hersenschudding als ik. Geen gekke dingen, geen stress . . . .
Vanmorgen met 6,4 de nacht uit - prachtig! Daarna om 12 uur: 7,4 - helemaal mooi.
Twee uur later: 7,3 - wat wil een mens nog meer?
Bij het avondeten: 4,5  - en ik voelde niet eens dat het een hypo was - dat wil zeggen: het was oké.
En ja hoor, toen ging het weer de hoogte in: 13,3 om acht uur vanavond. Twee eenheden erbij en toch zojuist 19,6!
Het is toch niet te filmen dit!
Had diabetes verpleegkundige Belinda aan de telefoon en de basale wijzigingen vond ze in orde.
Zij dacht dat ik door de rust en minder beweging wel meer insuline kan gebruiken.
Maar zou het dan toch gaan slingeren omdat het net teveel insuline is?
Over slingeren gesproken, dan moet ik meteen denken aan een oude held van mij.
Ik heb de plaatjesboeken nog boven in de kast staan.
Ik heb het over Thierry la Fronde - de Franse tegenhanger van Robin Hood in een zeer populaire serie van 1963 tot 1966. Hij kon met steentjes tegenstanders neerslingeren.
Ik was er 'verslingerd' aan. Weet nog hoe we door Noord-Frankrijk richting Spanje reden in 1967 en mijn vader erop wees dat dat het gebied was waar de serie was opgenomen. En natuurlijk zag ik achter elke boom die Thierry.
Een man die door zijn zogenaamde vrienden uiterst getergd, onrecht gedaan, wist terug te vechten en het op te nemen voor mensen die het nog slechter getroffen hadden dan hij. Wat voor betere held kun je je wensen als kind?

Grappig genoeg is een andere held in het Oude Testamente ook een slingeraar.
Van mijn kerkgemeente kreeg ik vandaag een prachtige bos bloemen en alweer een beterschapskaart. Lief, zoals er meegeleefd wordt.
Morgen hopelijk weer terugslingeren.

PS Nabericht donderdag 14 juni: opgestaan met 8,4! Kijk aan, we zijn weer blij.
Het duizelen is er helaas nog steeds, maar wordt wel ietsje minder gelukkig.
Weer een dagje kalm aan, zonder geslinger!

PS 2: Overigens: ik kan het niet laten. Heb gisteren ook gekeken of de Franse slingeraar nog leeft. Jazeker: Jean-Claude Drouot (17 december 1938) is er met de jaren alleen maar knapper op geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten