vrijdag 8 mei 2015

Zorgprofiel

Ben net terug van een consult bij podotherapeut Jan Verhallen in Hoorn. Mijn pedicure moest zich vanwege de terreur van Zorgverzekering-Nederland aansluiten bij een bepaalde groepspraktijk en dat werd Hallux, waarvan Jan Verhallen de podotherapeut is. Omdat ik bij een podotherapeut 'loop' in het ziekenhuis, kreeg ik geen vergoeding van zorgverzeraar Ohra. Dus moest ik me door de podotherapeut van Hallux laten onderzoeken.
Kijken of ik in aanmerking zou komen voor zorgprofiel 2.
Een tijdje terug belde ik met met Ohra over de vergoeding van mijn pedicure. Ik kreeg een medewerkster aan de lijn met een stem als de heks Eucalypta van Paulus de Boskabouter. 'U moet wel zorgprofiel 2 hebben', werd mij telefonisch toegebeten door deze kenau, die blijkbaar een grote hekel heeft aan mensen die vanwege zwakte en zerigheid menen zomaar overal recht op te hebben.

Zorgprofiel 2. Ik schrok ervan.
Ik zag me achter glas zitten in een verpleeghuis, niet in staat zonder begeleiding mijn kamer te verlaten.
Wat zou zorgprofiel 3 inhouden? Vastgebonden  op bed hapje voor hapje gepureerd voedsel toegediend krijgen?
Bij 4 beginnen ze met infuus en sonde en bij 5 kun je eigenlijk maar beter de uitvaartleider bellen.

Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen, dacht ik. Dus op naar de afspraak met podotherapeut Verhallen. Het bleek een uiterst aardige man te zijn die me uitgebreid onderzocht en ter zake kundige vragen stelde. Hij constateerde verschillende dingen: verschil in temperatuur tussen mijn linker en rechtervoet van 2 graden notabene. Ik heb een spitsvoet, dus een hakje nodig. Gevoel is nauwelijks nog aanwezig, de doorbloeding is slecht. Hij kwam tot de conclusie dat ik zorgprofiel 3 heb.

Zorgprofiel 3.
Dat zal ze leren, daar bij de Ohra!
Hoezo pedicure vergoeding?
Nu ga ik los voor willekeurig welk hulpmiddel dan ook.
Doe mij maar zo'n super vet coole scootmobiel, liefst pimpelpaars met gele stippen.
Voor ik ten prooi val aan infuus en sonde gaat deze dame nog even flink knallen!






2 opmerkingen:

  1. De man was dus wel zeker ter zake kundig. .. De uitslag was wel degelijk uitermate onbetamelijk zorgelijk. Wel zo zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De man was dus wel zeker ter zake kundig. .. De uitslag was wel degelijk uitermate onbetamelijk zorgelijk. Wel zo zeker

    BeantwoordenVerwijderen