woensdag 27 mei 2015

stupid girl

Ja hoor, het gebeurt toch weer: moeilijk doen, terwijl de oplossing zo makkelijk is.
Ik had al enige tijd een vreemd gevoel bij het opladen van de transmitter van mijn sensor. Telkens als ik hem in de oplader deed, ging die even op groen en al snel op rood. Als ik de transmitter iets terugtrok gaf hij aan opgeladen te zijn. Dat komt natuurlijk, dacht ik, omdat ik weinig signalen vraag van hem en hij dus niet erg 'af'geladen raakt. Iets van magisch denken is mij niet vreemd.
En als ik hem dan aansloot, deed hij het keurig.
Tot vanmorgen.
De oplader bleef op rood staan en de transmitter deed het niet als ik hem aansloot op de sensor.
Ik had vanmorgen een dubbele vervanging gepland (dus sensor en pomp), dus ik zat frisgewassen met mijn zomerbroek op de knieen te wachten tot ik alles weer kon aansluiten en op pad, want we gaan lunchen bij vrienden. Wat nu?
Bellen met het ziekenhuis, want die hebben vast wel een reserve transmitter.
Nee, die hebben ze niet, ik moet de fabrikant bellen: medtronic.
Krijg ik een zangerige Brabantse aan de telefoon die me na het stellen van wat standaardvragen de vraag stelt: kan het zijn dat de batterij vervangen moet worden?
Batterij?
Heeft dat ding dan een batterij?
Hij laadt toch juist mijn transmitter op?
En hoe zou hij dat dan doen, van der Meiden, zonder zelf energie te hebben?
Heeft u misschien een muntje om het compartiment van de batterij te openen? zingt de Brabantse mij toe.
Ik heb inmiddels de oplader gedraaid en met mijn nagel de batterij eruit gedraaid.
Ik draai naar links waar ik in de boekenkast gisteren nieuwe batterijen heb gelegd, doe een nieuwe in de oplader en sluit de transmitter aan.
En ja hoor: licht op groen.
You're such a stupid girl, zingt Neil Young op het album Zuma.
You really got a lot to learn.
Looking at the wave you missed, when another one is close at hand.

Ik heb geen stap hoeven zetten, ik hoef niet naar het ziekenhuis voor een vervanger en er hoeft ook geen koerier vanuit het Brabantse met een nieuwe transmitter naar Purmerend te rijden.
Wat kan het leven toch simpel zijn als je maar batterijen bij de hand hebt.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten