zaterdag 23 mei 2015

Nieuwe lijn

Gisteren mijn allerliefste neefje Parker op bezoek gehad. Daar waren Marinus en ik wel zoet mee, want het kereltje houdt je aardig bezig. Maar we genieten er enorm van!
We kregen 's avonds gezellige eters, waarvoor ik uitgebreid in de keuken had gestaan om Amish gerechten te maken, geinspireerd door het nieuwste boek van de kokende dominee Han Wilmink: De smaak van de Amish. Op het menu stonden: gebonden kippensoep (chicken chowder), ham met appels (schnitz), aardappelsalade met verse dragon, wat is dát een heerlijk kruid en als dessert een yoghurt-cheese-red fruit pie die bijzonder goed gelukt was, al zeg ik het zelf. De vulling (yoghurt-rooomkaas) was gezoet met honing en ik dacht eerst dat de honingsmaak wat overheersend was, maar uiteindelijk prima gelukt.
En zo eten we de laatste tijd heel veel lekkers en dat is te zien op de foto's die we maakten terwijl we overdag met Parker op pad waren.
Vanmorgen even op de weegschaal gestaan: bijna 82 kilo.
Dat kan dus niet.
Maximum is 80 en liever 78, want dat is 80 in het ziekenhuis.
Kortom: komende dagen nieuw lijn volgen:
koolhydraat-arm.
Vandaag begin ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten