zaterdag 27 oktober 2012

Road movie

Ik hou wel van roadmovies. Zeker ook omdat ik van het landschap van Canada en Amerika hou, waar ik een aantal keren dwars doorheen ben gereden. Heb afgelopen week de film 'Jackie' via de post ontvangen, die ik op aanraden van iemand had besteld. Geweldige film (een roadmovie dus) met Carice van Houten, haar zus Jelka (ook een zonnestraaltje!) en Holly Hunter in de rol van 'draagmoeder'.
Dit weekend zijn Marinus en ik ook op een roadmovie. Vandaag waren we bij een vriend in Oosterbeek, die we een paar weken geleden hielpen verhuizen. De weg er naartoe was als de titel van een boek van Jan Siebelink, 'de herfst zal schitterend zijn'. 
Onderweg moest ik tanken en tot mijn stomme verbazing stapte er een dame op ons af die namens de firma dat voor ons ging doen als extra service op zaterdag. Nog nooit meegemaakt! Marinus en ik besloten dat te vieren met een kroketje. Een paar uur later aan de lunchtafel werden we getracteerd op heerlijke gebonden champignonsoep en knapperige broodjes met zeer smakelijk beleg. Ik at meer dan normaal, maar dacht dat goed op te vangen met de insuline-toediening. Eigenlijk had ik de spuitplek al eereergisteren moeten verwisselen, maar ik had er geen tijd voor (lees: geen tijd voor genomen). Hoe dan ook, ik voelde tijdens de terugrit dat ik erg moe werd, er was vlak voor huis een zeer lange file vanwege een ongeluk, we moesten nog boodschappen doen, het was druk . . .  thuis bleek de bloedsuiker 26 te zijn. Mijn hemel - dat is niet leuk. Meteen de spuitplek wisselen en flink wat eenheden naar binnen.
Zojuist, een aantal uren en telefoontjes verder weer gemeten: nog steeds 16, dus maar weer een flinke hoeveelheid erin.
Ik ben er de laatste weken niet meer zo intensief mee bezig en merk dan dat het oude patroon met te hoge waarden er weer in sluipt. Dus komende week weer meer controleren en bijstellen. Het kan ook zijn dat de kou deze hoge waarden oproept.
Morgen gaat onze roadmovie naar Alblasserdam, waar ik een presentatie ga houden met de titel: Pilgrim's progress updated, dat wil zeggen het oude verhaal van de reis van Christen naar de hemelse stad heb ik omgezet naar een versie over een vrijzinnige. In wezen is dat boek van Bunyan ook een roadmovie, waarbij de hoofdrolspeler een mentale reis maakt. In een latere toevoeging van zijn boek schrijft Bunyan dat het een droom was.
Daarna gaan we door naar Breda voor familiebezoek.
Jannes is thuis om de hondjes regelmatig naar buiten te laten en de boel in de gaten te houden. Zijn herfstvakantie zit er morgen weer op. Hij had afgelopen donderdag een LAN-party georganiseerd die erg goed verliep. Het zal tegenvallen om weer vroeg op te moeten en huiswerk (ooh jee huiswerk!) te moeten maken.



Renske en ik gingen ook op een roadmovie in het jaar 2000!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten