woensdag 28 januari 2015

Onbegrijpelijk

Een tijdlang was de uitdrukking 'onbegrijpelijk' onderdeel van een reclame-slogan voor het snoepgoed van Haribo: onbegrijpelijk Haribo.
Toe maar en dan maak ik er alweer reclame voor ;-) Maar ja, mijn kinderen hebben jarenlang met plezier het spul gegeten, totdat de tandarts het verbood vanwege de gaatjes van zoon Jannes, arm kind.
Maar onbegrijpelijk hoort wat mij betreft ook onlosmakelijk bij de ziekte diabetes. Had ik vanmorgen tot en met de lunch nog prachtige bloedsuikers, allemaal zo rond de 5-6, was het na de lunch ineens afgelopen. Er ging zich een stijgende lijn vertonen naar de 16,9, ondanks om het uur bijspuiten.
Zojuist heb ik de spuitplek voor de pomp verwisseld - het naaldje zat niet dubbel, zoals ik had verwacht, maar er kwam wel wat bloed uit. En nu maar hopen dat de daling door blijft zetten.
Ik word er zo moe van, letterlijk en figuurlijk.
Komt nog bij dat zodra de bloedsuikers boven de 12 komen de pijnklachten van handen en voeten enorm toenemen.
Misschien wordt het tijd ook alarmen in te stellen voor stijgende bloedsuikers.
En nu is de bloedsuiker bij de 14,7 hehe eindelijk zakkend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten